گزارش روز:تایلند می تواند آرزوهای این سه بوشهری را محقق کند ؟!

شناسه خبر: 24585
تاریخ انتشار: 14 دی 1398

تیم ملی امید ایران راهی رقابتهای مقدماتی المپیک ۲۰۲۰ توکیو شد تا در سخترین گروه ممکن برای صعود به المپیک تلاش کند.

 

به گزارش فوتبال بوشهر این کاروان بر خلاف سالهای گذشته از جهات مختلفی برای فوتبال بوشهر هم مهم است و حضور سه بازیکن تاثیرگذار در لیست نهایی شرایط را برای علاقه مندان فوتبال استانجذاب تر از قبل کرده است.متین کریم زاده از پازس جنوبی جم،محمد محبی از سپاهان اصفهان و مهدی قائدی از استقلال، نماینده های فوتبال استان بوشهر در این تیم هستند.

 

شهر سونگلا در جنوبى ترین نقطه تایلند میزبان تیم ملی ایران و بازی های گروه سوم است.استان سونگخلا یکی از استانهای کشور تایلند است. مساحت آن ۷۳۹۳ کیلومترمربع می‌باشد. جمعیت این استان در سال ۲۰۰۷ بالغ بر ۱۳۲۴۰۰۰ نفر برآورد شده‌است. هوای شرجی این شهر باعث شد تا حمید استیلی سرمربی تیم ملی امید یک هفته زودتر تیمش را به این شهر ببرد تا شاید رویای عدم حضور ایران در المپیک به پنج دهه کشیده نشود!

 

در دهه های گذشته بازیکنان بوشهری مانند عبدالرضا ملاح زاده،سهراب ایرانزاد ،اصغر کامیاب،شهید امید نسترن،حسین ماهینی،دانیال ماهینی،محمد شریفی  و…در تیمهای مختلف کشور از نوجوانان تا امید حضور داشته اند و حتی شهید نسترن و عبدالرضا ملاح زاده بازوبند کاپیتانی تیم های ملی را بر بازو بسته اند.

با شرایط فعلی و پیشرفت محسوس بازیکنان مستعد فوتبال بوشهر در لیگ برتر و نگاه ویژه فوتبال ایران به آنها که برای اولین بار در تاریخ استان،  سه بوشهر  راهی بازیهای مقدماتی المپیک شده اند تا یک رکورد جدید هم بنام این سه نفر ثبت شود.

در سالیان گذشته بازیکنان جوان ایرانی مانند حهانبخش،سردار آزمون و حتی سعید عزت الهی در بازیهای رده سنی غیر از بزررگسالان دیده شدند و راهی اروپا گردیدند که علی رضا جهانبخش ستاره ایرانی لیگ هلند بارزترین نمونه بود .طبق آخرین خبرهای شرکت های بزرگ نقل و انتقال اروپایی و باشگاههای حرفه ای دنیا نمایندگان خود را راهی  تایلند میکنند تا استعدادهای جوان فوتبال آسیا را زیر نظر بگیرند.به عنوان مثال نمایندگان یک باشگاه بزرگ روسی برای دیدن ستاره های ایران راهی شهر محل بازی های تیم امید خواهند شد یا یک باشگاه بزرگ قطری که گفته می شود برای دیدن مهدی قائدی روانه تایلند می شوند.

نتایج تیم ملی امید و عملکرد بازیکنان در این تورنمنت بسیار مهم است و حتی شنیده شده پاداش صعود به المپیک شاید معافیت از خدمت سربازی باشد و البته جوایز نقدی و غیر نقدی دیگر که برای مسئولان فدراسیون مهم می باشد.

 

متین کریم زاده   ،محبی و قائدی به احتمال فراوان در ترکیب اصلی تیم ملی امید حضور دارند و اید درخشش در این رقابتهای مهم بتواند نقطه عطفی جدید در زندگی ورزشی آنها باشد و بعد از مهدی طارمی شاهد حضور دیگر ستاره های بوشهری در لیگهای معتبر دنیا باشیم .


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.