باز هم صحبتهای عجیب افاضلی: هیات فوتبال بوشهر، خجالت نمی‌کشد از من حق خروج می‌خواهید؟وقتی با پارس قرارداد امضا کردم ۵۰درصد پولم را گرفتم!

شناسه خبر: 26548
تاریخ انتشار: 28 تیر 1399

 

هومن افاضلی در مورد جدایی‌اش از پارس جنوبی جم گفت: پارس جنوبی مثل خانه من بود. در این تیم جدا از سرمربی نقش مدیرعامل، رئیس هیئت مدیره، کمک سرپرست، تدارکات، پزشک و … را ایفا می‌کردم. در این مدت خیلی تلاش کردم، ولی هیچ حمایت مادی و معنوی از تیم صورت نگرفت. حتی در مورد مشکلات مالی و همچنین بازی با استقلال به حوزه وزارت نفت و وزارت ورزش هم ورود کردم، ولی هیچ‌کس قدمی برنداشت تا مشکلات کمتر شود. همه فقط ان‌شاءالله و ماشاالله می‌گفتند و هیچ حمایت واقعی را از تیم شاهد نبودیم.

سرمربی پیشین تیم فوتبال پارس جنوبی جم در ادامه یادآور شد: من واقعاً فرسوده شده بودم و دیگر توان نداشتم تا این همه کار را با هم انجام دهم. کار فنی خودش نیاز به توان و وقت زیاد دارد و با این همه مشکل دیگر نمی‌توانستم ادامه دهم. پول بازیکنان در اختیار هیئت فوتبال جم بود، ولی برگه را امضا نمی‌کردند تا بازیکنان به پول‌شان برسند. جالب اینجاست که هیئت فوتبال بوشهر با هیئت فوتبال جم تماس گرفته و گفته بود چرا افاضلی پول حق خروج از استان را نداده است؟! واقعاً خجالت نمی‌کشند که از من حق خروج می‌خواستند؟

افاضلی در پاسخ به این پرسش که آیا دستمزدش را از پارس جنوبی دریافت کرده است، گفت: وقتی قرارداد امضا کردم ۵۰ درصد از پولم را دریافت کردم، هر چند که در این مدت هم ۵۰ تا ۶۰ میلیون برای تیم از جیب هزینه کردم. خوشحالم که پارس جنوبی این هفته برنده شد و قطعاً با رفتن من مشکلات این تیم هم برطرف خواهد شد. در واقع برای بازیکنان بهتر شد که از این تیم رفتم. من پارس جنوبی را دوست دارم و برای این تیم در آینده آرزوی موفقیت می‌کنم، ولی باید بگویم که در این تیم هیچ کمکی به ما نشد.

وی درباره اینکه آیا مشکلات مختلف در پارس جنوبی جم باعث جدایی‌اش از این تیم شد، خاطر نشان کرد: مشکلات که وجود داشت و دیگر توان ادامه دادن را نداشتم. ماجرای بازی با استقلال هم ضربه آخر بود و در نهایت تصمیم به جدایی گرفتم. من روزهای سختی را در پارس جنوبی پشت سر گذاشتم و این تیم را هفت ماه به سختی به دندان کشیدم. وقتی دیدم حتی یک نفر هم برای داستان بازی با استقلال تلاش نمی‌کند تا حداقل سه امتیاز این بازی را بگیریم، در نهایت تصمیم به جدایی گرفتم.

سرمربی پیشین تیم فوتبال پارس جنوبی جم در پاسخ به این پرسش که «آیا بازی با استقلال باید ۳ بر صفر به سود پارس جنوبی اعلام می‌شد؟»، تأکید کرد: شک نکنید که این مسابقه باید ۳ بر صفر می‌شد. شما نامه سازمان لیگ به باشگاه استقلال را که رسانه‌ای شد ببینید. آنها به استقلالی‌ها گفته بودند تعداد نفراتی که کرونا گرفتند به حدنصاب ۲۵ درصد نرسیده است و باید مقابل پارس جنوبی به میدان بروند. این نامه حتی رسانه‌ای شد، ولی همان فدراسیونی که این نامه را داده بود در نهایت رأی به تکرار بازی داد. در ایران هم هر فردی زورش بیشتر باشد، قانون به سمت آن خم می‌شود.

سرمربی تیم فوتبال ماشین‌سازی درباره پیوستنش به این تیم گفت: ساعت ۹ شب بودم که رسماً جدایی‌ام را از ماشین‌سازی اعلام کردم و دو ساعت بعد بود که آقای زنوزی با من تماس گرفت. ایشان پرسید که آیا از پارس جنوبی جدا شده‌ام که من هم تأیید کردم. حتی باز هم پرسید «قطعاً جدا شده‌اید؟» و من هم جدایی‌ام را تأیید کردم. آقای زنوزی پرسید که «آیا دوست دارید به ما کمک کنید؟» و در ادامه بحث جدا شدن آقای مهاجری و رفتن این مربی به گل‌گهر را مطرح کرد. من هم در نهایت پاسخ مثبت دادم و این نقل‌وانتقال و مکالمه هم بدون هیچ واسطه‌ای صورت گرفت.

افاضلی درباره حاشیه‌های داوری دیدار خارج از خانه ماشین‌سازی برابر ذوب‌آهن گفت: یادم می‌آید سه کشتی‌گیر ما در کشتی فرنگی در یک المپیک شکست خوردند، ولی گزارشگر طوری گزارش می‌کرد که انگار آنها با ناداوری شکست خوردند، ولی بعدها فیلم را آنالیز کردند و دیدند که اشتباه داوری در کار نبوده است. متأسفانه بعد از بازی ما با ماشین‌سازی هم جوسازی‌های زیادی صورت گرفت، در حالی که آنالیز داوری این بازی می‌تواند خیلی چیزها را روشن کند.

سرمربی تیم فوتبال ماشین‌سازی تبریز افزود: یکی از صحنه‌ها مربوط به کرنری است که ذوب‌آهن روی آن به گل رسید، ولی خیلی‌ها توجه نکردند که آن توپ اصلاً کرنر نشد بلکه اوت شد و من حتی در آن صحنه هم اعتراض کردم که چرا به جای اوت، کرنر گرفته شده است. در یک صحنه دیگر هم که مارکوویچ بازیکن حریف مرتکب خطای پنالتی شد، پیراهن بازیکن ما را کشید و باید کارت زرد دوم را در نیمه اول دریافت می‌کرد و اخراج می‌شد که این اتفاق رخ نداد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: در صحنه دومین گل مردودی ذوب‌آهن هم بازیکنان ما بازی را رها کرده بودند، ولی تیم حریف ادعا می‌کند که ما گل زدیم، ولی آن را قبول نکردند در حالی که بازیکنان ما به خاطر آفساید ایستاده بودند. یک آقایی هم بعد از بازی داد و بیداد می‌کرد و طوری جو درست کردند که انگار فقط تصمیمات داوری به ضرر آنها بوده است. نمی‌دانم چرا صحنه‌هایی که ما متضرر شدیم را کسی نمی‌بیند!

افاضلی در خاتمه اظهار داشت: متأسفانه برخی به حاشیه‌های داوری این بازی آب بستند و برخی اتفاقات که رخ داد واقعاً نگران‌کننده است. به‌هرحال ما می‌خواهیم در بازی‌های بعدی هم به میدان برویم و نگران هستیم که داوران تحت تأثیر این بازی قرار بگیرند و دست‌شان برای سوت زدن بلرزد. متأسفانه برخی طوری جو دادند که انگار ما آدم کشته‌ایم، ولی این‌طور نبود که بابت این اشتباهات هر چه آنها بگویند درست باشد.

منبع:تسنیم


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.