منهای فوتبال/محمد علی پیران والیبالیست لژیونر بوشهری: هدفم حضور در لیگ‌‏های مطرح اروپایی است

شناسه خبر: 33889
تاریخ انتشار: 23 مرداد 1400

 

گفتگو :صمد شهریاری / محمد علی پیران که از اهالی شهرستان دیلم استان بوشهر است در فصل گذشته در نخستین حضور خود در لیگ ترکیه برای تیم دینامیک ماردین به میدان رفته است، روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در فصل گذشته با انجام ۲۲ بازی موفق به کسب ۵۳۷ امتیاز (۴۰۶ امتیاز در حمله، ۸۹ امتیاز در دفاع و ۴۲ امتیاز در زدن سرویس) برای تیم دینامیک ماردین شدم و در فصل جدید با توجه به انتخاب جدیدم برای تیم اَرزین اسپور به میدان می‌‎روم.

 

وی بیان کرد: تیم آرزین از تیم‏‌های شایسته ترکیه است زیرا فصل گذشته نیز موفق به کسب رتبه ششم در لیگ دسته یک این کشور شد.

پیران با اشاره به اینکه تیم‏‌های والیبال ترکیه برای هر فصل قادر به جذب ۲ بازیکن لژیونر هستند، ادامه داد: در لیگ ترکیه بازیکنان مطرحی از کشورهای روسیه، مراکش، کوبا تونس و ونزوئلا حضور دارند که این ویژگی همراه با تجهیزات سخت افزاری لیگ ترکیه را در سطح بسیار مطلوبی قرار داده است.

وی یادآور شد: تمرین‌‎های پیش فصل و بازی‏‌های لیگ دسته یک ترکیه امسال به ترتیب از اوایل شهریور و اوایل مهرماه برگزار می‎‌شود که تا پیش از آغاز تمرین‌‎های گروهی وقت خود را در دیلم زادگاهم سپری می‎‌کنم.

وی ادامه داد: استان بوشهر در رشته والیبال استعدادهای بسیار شایسته‌ای دارد اما حضور نداشتن این استان و حتی دیگر استان‌‏های جنوب کشور مانند خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، فارس و کهگیلویه و بویر احمد در لیگ‌‎های کشوری باعث شده تا والیبال در استان ها نتواند بخوبی مسیر موفقیت را پیدا کند.

پیران اظهار داشت: زود دلسرد شدن والیبالیست‎‌ها از یک طرف و نبود نگاه حرفه‌‎ای خانواده‌‎ها به والیبال از سوی دیگر باعث شده تا والیبالیست در استان بوشهر به آنچه که استحقاق آن را دارند، نرسند.

 

این والیبالیست پشت خط زن عنوان کرد: برای موفقیت در رشته ورزشی همواره صحبت است که باید به پایتخت و حتی خارج از کشور رفت ولی هیچگاه اعتقادی به این موضوع نداشتم و بازیکنان از زادگاه خود نیز می‏‌توانند با تمرین و پشتکار مسیر موفقیت را در پیش بگیرند.

پیران اظهار داشت: نمونه بارز این موفقیت کسب نتیجه درخشان دو و میدانی کاران قاره آفریقا است که در نبود امکانات کافی برای پیشرفت به واسطه تلاش و سخت کوشی در المپیک های مختلف مدال های رنگارنگی را درو می‏‌کنند.

وی ادامه داد: یک والیبالیست موفق کسی است که کارش را از رده سنی پایه آغاز کند و با چند سال راه پیدا نکردن به تیم‌‏های مطرح کشوری و خارجی ناامید نباشد و تا رسیدن به هدف نهایی با تمام همت و تلاش خود تمریناتش را ادامه دهد.

پیران اظهار داشت: در سفری که چند وقت پیش محمد وکیلی سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان به استان بوشهر داشت با حسرت زیادی برای وی همراه بود زیرا اعتقاد داشت جوانان بوشهری حدود چهار سال با تاخیر کار خود را در این رشته کلید زدند که البته بخشی از این تاخیر متوجه فراگیری بیماری کرونا بوده است.

وی افزود: استان بوشهر در رشته والیبال استانی مستعد است که با حضور در لیگ یک می‌تواند با اتکا به ظرفیت بازیکنان بومی مدعی صعود به لیگ برتر شود.

پیران عنوان کرد: در این مسیر خوب است والیبال سیرجان الگو واقع شود زیرا با بکارگیری بازیکنان بومی از رده‎‌های پایه در کنار بازیکنانی با کیفیت اکنون تبدیل به یک قطب در رشته والیبال شده و بازیکنانی شایسته را در این رشته پرورش داده است.

 

وی ادامه داد: هیات والیبال استان بوشهر با حضور مجموعه‏‌ای شایسته مسیر خوبی را پیش روی والیبال سالنی و ساحلی استان بوشهر گذاشته است که امیدواریم بیش از پیش شاهد موفقیت آنها باشیم  و بدون شک این مهم نیازمند بکارگیری همه ظرفیت ‎ها و بویژه حضور پیشکسوتان والیبال استان است.

پیران افزود: با تمام احترامی که برای رشته فوتبال و هواداران این رشته پرطرفدار قائل هستم چنانچه تنها یک سوم ظرفیت ایجاد شده برای فوتبال در والیبال استان بوشهر صرف شود، این استان در این رشته به مراتب وضعیت درخشان‏‌تری تجربه خواهد کرد.

وی اظهار کرد: تحقق این مهم نیز در گرو پیاده‌سازی ساختار باشگاه‌داری است که می‌تواند راه روشنی برای درخشش و موفقیت روزافزون استان بوشهر در رشته والیبال باشد.

پیران اظهار داشت: در همه این اقدام‏ها نگاه حمایتی رسانه‏‌ها نیز بسیار حائز اهمیت است که امیدوارم بیش از گذشته به حوزه والیبال استان توجه داشته باشند.


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.