تارتار:به اندازه کافی امتیاز جمع کرده ایم،حالا برای بردن بازی میکنیم/ لیگ عجیبی امسال داریم!

شناسه خبر: 3642
تاریخ انتشار: 25 مهر 1396

مهدی تارتار در عملکردی خیره‌کننده توانست پارس جنوبی جم را به لیگ برتر برساند و شگفتی این تیم را اکنون با صدرنشینی در فصل هفدهم فوتبال ایران تکمیل کرده است. با این حال مسلما از پارس جنوبی نمی‌توان انتظار قهرمانی داشت و تارتار نیز از منتقدان می‌خواهد که نتایج آنها را برپایه پتانسیلی که برخوردار هستند ارزیابی کنند و از فشار بی دلیل بپرهیزند.

تارتار در مورد شرایط تیمش با گذشت ۹ هفته از لیگ برتر گفت: شرایط ما بد نیست و درست است که در چند هفته اخیر بازی‌ها را با تساوی خاتمه داده‌ایم اما دیدارهای سخت و سنگینی را پشت سر گذاشتیم و این عملکرد قابل ستایش و توجه است. با این حال شرایط ما چندان بد نیست. چند بازیکن مصدوم و محروم داریم که در صورت رسیدن بهتر نیز خواهیم شد.

سرمربی پارس جنوبی جم در واکنش به اینکه عملکرد آنها در هفته‌های ابتدایی لیگ باعث شده انتظارات بالا رفته و نسبت به تساوی‌های اخیر آنها نیز انتقاد شود گفت: ما کاری به حرف دیگران نداریم. مهم این است که مجموعه تیم کار خود را بر پایه هدفی که دنبال می‌کند پیش می‌برد. به عنوان تیمی که به تازگی به لیگ برتر آمده مسلما هدف بزرگ ما ثبات و بقا در لیگ است و این مساله را دنبال می‌کنیم. از حیث کیفیت بازی هم از شرایط راضی هستیم و علیرغم مصدومان و محرومانی که داشتیم بازی خوبی را مقابل تراکتور به نمایش گذاشتیم و حتی اگر خوش شانس بودیم می‌توانستیم برنده بازی باشیم. با این حال ما کار خودمان و هدف‌مان را دنبال می‌کنیم و بازی به بازی پیش می‌رویم و علیرغم اینکه در کورس بالای جدول حضور داریم همه باید بدانند که هدف اصلی پارس جنوبی جم بقا در لیگ برتر در اولین فصل حضورش است.

تارتار که در پایان بازی برابر تراکتورسازی انتقاداتی نسبت به فحاشی هواداران حریف داشت، در این باره اینگونه توضیح می‌دهد: به عنوان کسی که دو سالی در تبریز حضور داشتم و تجربه بازی و مربیگری در این شهر را داریم همواره مردم تبریز را با فرهنگ دیده‌ام. اما اینکه این اتفاقات در استادیوم رخ می‌دهد مسلما آزار دهنده است. خیلی بد است که این فرهنگ فحاشی به داور و بازیکنان حریف ادامه داشته باشد و مسلما هم روی عملکرد داور و بازیکنان تاثیرگذار است و به هیچ وجه پسندیده نیست.

وی ادامه داد: من شناخت خوبی از مدیریت این باشگاه، آقای آجرلو دارم و هم ایشان و هم آقایان گل محمدی و حسینی و دیگر مسوولان حاضر در تراکتور افرادی اخلاق مدار هستند. اما اینکه هیچ واکنشی نسبت به این اتفاق صورت نمی‌گیرد خیلی عجیب است و باید هر چه زوتر این مساله ریشه کن شود و استادیوم به مکانی امن برای یک بازی جوانمردانه تبدیل شود. جالب است که ما می‌گوییم چرا خانم‌ها به استادیوم نمی‌آیند اما چه کسی جرات می‌کند با این شرایط خانم‌ها را به ورزشگاه ببرد؟ باید به گونه‌ای عمل شود که استادیوم از این رفتار پاک شود و من اولین مربی‌ای نیستم که درباره این جو صحبت می‌کنم و قبلا هم آقایان دایی و مایلی کهن نسبت به آن معترض شدند. مردم تبریز آدم‌های بافرهنگی هستند و این استادیوم شایسته قضاوت درباره آنها نیست و باید هر چه سریعتر خودشان کاری برای حل ماجرا داشته باشند. من آنجا زندگی‌ کرده‌ام و این مساله را با اعتقاد خودم می‌گویم که این فرهنگ مردم تبریز نیست و انتظار از آنها این است که فرهنگ خودشان را به استادیوم بیاورند تا قضاوت درستی صورت گیرد. در استادیوم خانگی ما هیچ هواداری کوچکترین بی احترامی به تیم حریف نمی‌کند و حتی تشویق هم می‌کنند. به نظرم لیدرها نقش تعیین کننده ای دارند و باید مانع از شکل گیری این رفتار شوند.

سرمربی پارس جنوبی در خصوص شرایط لیگ برتر و اینکه با گذشت ۹ هفته هنوز تیم‌های مدعی شکل نگرفته‌اند و هر تیمی شرایط خاصی برای دستیابی به عنوان این فصل دارد گفت: واقعا لیگ خطرناک و عجیبی داریم و شرایط بازی‌ها اصلا مشخص نیست. چند تیم هستند که کیفیت بالایی را تا به اینجا نشان دادند. پیکان را مثال بزنم که در هفته‌های ابتدایی نتایج خوبی نگرفته بود اما اکنون در قامت یک مدعی است. تیم خودمان و پدیده و سایپا نیز خوب نشان دادند و سپاهان و ذوب آهن هم روند رو به رشدی را طی می‌کنند و در کنار استقلال و پرسپولیس و فولاد هستند. لیگ فوق العاده‌ای داریم و اصلا در حال حاضر نمی‌توان پیش‌بینی خاصی درباره پایان آن داشت. همین گسترش فولاد ته جدولی بازی فوق العاده‌ای برابر پیکان به نمایش گذاشت تا مجید جلالی در پایان بازی اعتراف کند آنها هم شایسته کسب امتیاز بودند.

تارتار در مورد شرایط و شانس تیم خودش نیز گفت: درست است که اکنون در رقابت برای بالای جدول هستیم اما ما خودمان را مدعی نمی‌دانیم و دیگران هم نباید از ما انتظار داشته باشند. ما مقابل تراکتور در تبریز مساوی گرفتیم که از نظر قدمت و تجربه حضور در لیگ و هوادار شرایط بهتری دارد اما ما حتی شانس پیروزی هم داشتیم. با این حال کاری به حرف دیگران نداریم و هدف‌مان از ابتدا این بوده که در لیگ بمانیم و اکنون نیز همین است. در تاریخ سابقه نداشته تیمی از لیگ دسته پایین بیاید و این تعداد هفته را نه تنها شکست نخورد که در بالای جدول باشد اما هیچ کس نباید انتظار زیادی از پارس جنوبی داشته باشد و هدف اول ما ارائه بازی زیبا و در شان مردم خوب جم است و در وهله دوم حفظ سهمیه آنها در لیگ برتر است.
وی در مورد دیدار هفته آینده تیمش مقابل ذوب آهن و تقابل با امیر قلعه نویی نیز گفت: با تیم پرمهره ای که کادرفنی مجرب و در راس آن آقای قلعه نویی حضور دارد بازی داریم. ذوب آهن از مدیریت فوق العاده‌ای نیز بهره می‌برد و آقای آذری و تیمش در این چند سال عملکرد خوبی در ذوب داشتند. ما به اندازه کافی امتیاز جمع کرده‌ایم و اکنون برای بردن بازی و بدون ترس بازی می‌کنیم. من همیشه به شاگردانم این مساله را گفته‌ام که باید برای پیروزی و موفقیت تلاش کنند.

مهدی تارتار که سابقه حضور در پرسپولیس را نیز در کارنامه دارد در خصوص دیدار این تیم برابر الهلال و شانس صعود به فینال آسیا با توجه به شکست ۴ گله در بازی رفت گفت: واقعا فقط معجزه و خلاقیت ایرانی می‌تواند که پرسپولیس را نجات دهد. پرسپولیس تیم قدرتمندی است؛ اما درصد شانس صعود را با توجه به نتیجه جدال رفت کم می‌بینم. باید توجه داشت آنها با تیمی حرفه‌ای و باسابقه در فوتبال آسیا بازی دارند و اینکه در کشور عربی به میدان می‌روند و شرایط میزبانی برای آنها مهیا نیست کار را سخت‌تر می‌کند. اگر صعود کنند باید نام آن را یک حماسه بزرگ قرار داد و نباید از این مساله ناامید شد.

وی در مورد دلیل شکست سرخپوشان در بازی رفت و این سوال که فاصله دو تیم ۴ گل بود گفت: پرسپولیس در بازی رفت به خودش باخت و به هیچ عنوان خوب ظاهر نشد. حال شرایط آب و هوایی بوده یا شوک بزرگی که به واسطه حکم محرومیت باشگاه و مهدی طارمی به آنها وارد شده، آنها نتوانستند عملکرد خوبی را به جا بگذارند.

مهدی تارتار در پایان گفت: پرسپولیس باید از حداقل شانس خود به خوبی بهره ببرد. حال اینکه با احتیاط بازی کند تا یک نتیجه معمولی بگیرد یا اینکه طوری حمله کند که مراقب دریافت گل احتمالی باشد شرایط را متفاوت می‌کند. با این حال پرسپولیس تیم کامل و قدرتمندی است که در صورت حضور مهدی طارمی می‌توانست کمک بزرگی به آنها کند. طارمی با خلاقیت فردی خود یک وزنه برای این تیم محسوب می‌شود و بازی تیم ملی برابر روسیه را هم اگر مشاهده کنید او با تکنیک فردی و خلاقیت خود لقمه آماده‌ای را برای سردار مهیا کرد و این نشان از توانایی بالای اوست. پرسپولیس اکنون بدون او کار سخت‌تری پیش رو دارد و امیدوارم در نهایت نتیجه در خور شانی برای فوتبال ایران و نماینده آن رقم بخورد.

 

منع:ورزش سه


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.