بی‌تدبیری مدیران بوشهر در فوتبال/ یادداشتی از عبد الرسول حیدری

شناسه خبر: 5929
تاریخ انتشار: 12 دی 1396

در توجیه رفتارهای نادرست در بعضی از جوامع به ویزه جامعه ورزش و خصوصا فوتبال چنان از هم سبقت گرفته اند که هر کسی حسب میل و سلیقه اش، خود را مجاز و مختار می داند تا صادقانه دروغ بگوید و خالصانه ریا کاری کند. یعنی تبدیل به یک مرد هزار چهره شود و مثل آفتاب پرست رنگ عوض کند تا دستش به جایی برسد و صاحب منصب شود و ثروت اندوزی کند.

باید بپذیریم که در جامعه ورزش مخصوصا فوتبال کشور و به ویزه استان بوشهر برخی از مدیران بدون کارنامه، شایستگی، لیاقت و ناکارآمدی اما تکیه به مراکز قدرت، گروهها، خویشاوندان و به نوعی با باد هوا منصوب می گردند. واضح و روشن است که انتصاباتی این چنینی جامعه فوتبال را با مدیرانی روبرو ساخه که از درک مفاهیم و اصول اولیه و صحیح مدیریت و صداقت بی بهره و یا اینکه غافل باشند، مدیرانی که حاضرند برای ماندشان و برای بدست آوردن و مصادره نمودن اموال و املاک یک باشگاه و کسب شهرت با بدنام ترین و بیسوادترین افراد همکاری نمایند و حکم مهمترین سمت باشگاهی را برایشان صادر نمایند و دروغ بگویند و بعدا هم در بدترین شرایط به آن تن بدهند و دستش را باز گذارند برای هر لاابالی گری.

مدیران پست پرست و فرصت طلب و مدیرانی که از اجرای حکم فدراسیون فوتبال و شکایت بازیکنان و فایل صوتی و آبروی فوتبال شهر بی تفاوت می گذرند و آن را به تاخیر می اندازند، شاید با ناهنجاری ها و ابتذال مانع اجرای حکم گردند تا دلالی و فساد و ناپاکی در جامعه فوتبال رواج و توسعه بیشتری پیدا کند و در این ناپاکی و فساد که خود نقش اصلی را ایفا می کند بتواند پسران و  بستگان خود را توسط همین دلال ها به تیمها تحمیل نمایند.

اینها را باید عصمت شکنان عرصه فوتبال دانست، اینهایی که حاضرند برای رسیدن به هدف خود و حفظ پست و مقام با هر ترفندی همه را فریب بدهند. بدون تعارف باید بگویم که مدیران نالایق و  رفاقتی و سفارشی «افیون جامعه ورزش و فوتبال می باشند.» به هرحال فوتبال و باشگاه باید بابت تفکرات نادرست این مدیران بی تدبیر هزینه های زیادی متحمل شود و با ناخالصی های بی شماری هم روبرو گردد.

قطعا در این راه به خاطر درماندگی فکری زمام امور را به افراد مطیع،فرمانبر، کارنابلد،رهگذر و فاقد تجربه و شخصیت ورزشی واگذار می کنند و در مقابل حتی از ورود بزرگان و پیشکسوتان، متعهد، کارآمد، دردمند و عاشق فوتبال، با تجربه و با دانش و با صداقت ممانعت بعمل می آورند و حتی انها را از باشگاه طرد می نمایند.

مدیرانی که توانایی خوب انتخاب کردن و تصمیم گرفتن درست را ندارند، اما به سادگی و راحتی با یک دلال بیسواد کنار می آیند و بدون حکم و سمت و بدون توجه به مخالفت  قاطع اکثریت مسولین باشگاه و بعضی از مسولین شهر تمام اختیارات و عزت و اعتبار یک باشگاه را به او می سپارند و تیم را بدهکار اندیشه مخرب و رفتار دزدانه و پلید چنین افرادی می نمایند…(جل الخالق) و آنگاه ندای حق طلبی، برابری و برادری را سر می دهند و قیافه حق به جانب هم به خود می گیرند.

خصلت و خصوصیات فوتبال دولتی با چنین مدیرانی و پول بیت المال این گونه است. مدیرانی که بقا خود در فوتبال با بدهکاری میلیاردی و از مسیر بیت المال و فروش اموال و املاک باشگاه در کنار همین دلال ها و واسطه گرها جستجو می کنند و موفقیت شان را مدیون انها می دانند. مدیرانی که تلاش می کنند با عوام فریبی و برای گرفتن یک عکس یادگاری با تیم و نشستن بر روی نیمکت در کنار سرمربی و گذاشتن آرم شرکت خود بر روی پیراهن بازیکنان اجحاف و مصیبت را بر بدنه باشگاه دوچندان کند تا بیشتر چهره شوند، اما توسط مسولین از رفتن به زمین و نشستن بر روی نیمکت  از جانب سرمربی جلوگیری بعمل می آورند و خوشبختانه ناکام از زمین خارج می شوند تا غمگین و نا امید به طرف جایگاه بروند و همه به خاطر رفتارش او را سرزنش نمایند و با تعجب به او نگاه کنند و افسوس بخورند برای جامعه فوتبال و آینده جوانان کشور  که بدست این گونه اشخاص سپرده شده است.

مدیرانی که برای رسیدن به مقام و قدرت و شهرت در زمان تصمیم گیری و انتخاب کردن افراد کاربلد، مغزشان از کار می افتد، بینایی خود را از دست می دهند و گوششان هم کر می شود و فقط با احساساتشان و انتقام گرفتن و با دنیایی از نفرت و تنفر از این و آن تصمیم می گیرند و حکم برای دلال ها و افراد آویزان صادر می نمایند تا مرتکب چنین خطاهای فاحشی شوند، خطاهایی که منجر به خیانت به هواداران، نیروهای اصیل و جامعه فوتبال استان خودشان و یا نابودی یک باشگاه می شود و آبرو و اعتبار فوتبال یک استان را به مخاطره می اندازند.

مدیرانی که از طرف اعضاء هیات موسس و یا هیات مدیره بصورت غیر کارشناسی، غیر مسولانه و احساسی انتخاب می شوند و در حقیقت مثل خُره به جان فوتبال یک باشگاه می افتند. تو خود  حدیث مفصل بخوان از این مجمل…

وای به حال  و روز مربی هایی که حاضرند برای اینکه در یک باشگاه جایگاهی برای خود دست و پا نمایند تن به انواع و اقسام دلال و دلال بازی ها بدهند.

 

منبع:خلیج فارس


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.