یادداشت وارده از جم:مرگ یک تفکر را رقم نزنیم!

شناسه خبر: 9264
تاریخ انتشار: 02 اردیبهشت 1397

مرگ یک تفکر را رقم نزنیم!

به گزارش فوتبال بوشهر به نقل از  نسیم جم؛ امروز یکشنبه دوم اردیبهشت در ورزشگاه تختی شهر جم، شگفتی ساز لیگ برتر فوتبال ایران یعنی پارس جنوبی این شهر  با یک برتری مطلق در برابر نفت تهران قهرمان فصل پیش جام حذفی، ثابت کرد که خواستن توانستن است و یک دست صدا ندارد.

مصداقش نیز پتانسیل بی بدیل هواداران پارس جم به عنوان وزنه ای غیر قابل انکار در برابر نفت تهران بی بضاعت از هوادار است که همواره به عنوان یار دوازدهم امروز خیلی از تیم ها همچون نفت افسوسش را می خورند که اگر نباشد فوتبال معنایی ندارد.

پارس جم به اذعان کارشناسان و عوامل تیم از حمایت رسانه های شهرستان و استان نیز بهره مند بوده که از آن سخن گفتن حمل بر خود ستایی است.

این تیم دارای انسجام تیمی و کادر فنی با دانش است که از آن گذر کرده و در این بین شاخصه ی مثبتی که این تیم از آن بهره مند و بعضا” از آن غافل شده ایم مدیریت است.

مدیریت شاخصه ای است که امروز نفت تهران بدلیل نداشتنش به لیگ یک سقوط کرد و پارس جم به جهت برخورداریش تا پای سهمیه ی آسیا پیش رفت.

برخی انسان ها تنها یک شخصیت نیستند بلکه در کنار شخصیت خود یک تفکر هستند. در دنیای فوتبال نمونه تفکر هایی بوده و هستند که سرنوشت یک تیم، یک شهر و یک کشور را تغییر داده اند.

شاید نمونه بارز این انسان ها فرگوسن منچستر باشد که طی بیست سال تفکر قهرمان بودن را در منچستر پرورش داد و نمونه داخلی آن ساکت زمان سپاهان باشد که طی ده سال یک تیم شهرستانی را به پر افتخارترین تیم ایران تبدیل کرد.

پارسی ها هم یک نمونه بارز از این انسان ها را دارد. کسی که در گام اول با مدیریتش باعث صعود پارس جنوبی جم به لیگ یک و سال بعد هم از یک تیم تازه وارد به لیگ برتر با هزاران مشکل یک پدیده و شگفتی ساخت.

او کسی نیست جز مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی پارس جنوبی. رضائیان تنها یک شخصیت نیست، مدیر عامل پارس یک تفکر است. یک تفکر مثال زدنی که در کسوت مدیر باعث خلق شگفتی ها شد. از صعود پرقدرت پارس به لیگ برتر و شگفتی سازی آن گرفته تا صعود تیم امید پارس جنوبی جم در سال جاری به این لیگ.

شاید عده ای به خاطر مشکلات اخیر پارس به مدیریت رضائیان خرده بگیرند. شاید خرده بگیرند که چرا تیم مشکل مالی دارد و… ولی آیا یک دست صدا دارد. گاهی اوقات افراد تنها سدی می شوند تا مشکلات بنیاد یک گروه و تیم را از بین نبرد.

در سالی که به خاطر قوانین عجیب پارس تنها تر از همیشه شده بود تنها یک مدیریت حرفه ای می توانست این تیم را تا هفته های پایانی در کورس سهیمه نگه دارد.

شاید بهتر است کمی از تاریخ نه چندان دور عبرت بگیریم. به چند سال پیش که بازگردیم حتی بدبین ترین هوادار سپاهان هم فکر نمی کرد این تیم یک روز برای بقا بجنگد. تیمی که با مدیریت ساکت به قله های افتخار رسیده بود تها چند سال پس از استعفای ساکت امروز برای بقا می جنگد. در حالی که نه مشکل مالی دارد و نه مشکل کمبود امکانات.

لذا مسئولین خوب بدانند که اولین برنامه ی کاریشان بعد از اتمام لیگ حمایت و حفاظت از این ظرفیت باشد، چرا که نبود رضائیان مرگ یک تفکر است.

رضائیان در حال ساخت یک نماد تکامل است. نمادی که خشت اولش صعود پارس، خشت دومش صعود تیم امید پارس و خشت سومش که سال دیگر نهاده خواهد شد تبدیل شدن پارس جنوبی جم به قطب فوتبال ایران است.


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.