پایان سال و پایان فوتبال پیشکسوتان گناوه/ پاس قهرمان شد

شناسه خبر: 31596
تاریخ انتشار: 03 فروردین 1400

مرتضی خضری: هیات فوتبال گناوه در سال ۱۳۹۹ و با وجود کرونا یک نفس پیش رفت تا مسابقات فوتبال پیشکسوتان باشگاه‌های گناوه یادواره عبدالعزیز افتخاری به اتمام برسد. مسابقات فوتبال پیشکسوتان گناوه که با شرکت هشت تیم آغاز شده بود با قهرمانی پاس به اتمام رسید.
مسابقات در دو گروه انجام شد. در گروه نخست پاس با شکست سه بر صفر پیکان محمد صالحی و ۲ بر ۱ شهباز صعود کرد. در این گروه شهباز و پیکان محمد صالحی یک بر یک مساوی شدند اما حکم صعود به نام شهباز نوشته شد. ایرانجوان گناوه و آزادی بندر ریگ هم در این گروه بودند اما بندرریگی‌ها بنابه دلایلی از مسابقات کنار کشیدند. ایرانجوان هم در جلسات قبل از مسابقات شرکت نکرد و از مسابقات کنار گذاشته شد.
در گروه دوم پرسپولیس، آزادی، امید، شاهین و لنگر حضور داشتند. در این گروه پرسپولیس تمام بازی‌های خود را برد و به دور دوم رسید. این تیم ابتدا شاهین را ۴ بر ۱ شکست داد. سپس با ۶ گل لنگر را از پیش رو برداشت. بازی حساس این تیم با آزادی هم ۳ بر ۱ شد و در بازی پایانی هم با گلی که علی لیراوی در دقیقه ۹۰ به ثمر رساند امید را شکست داد. این گل باعث شد که امید حذف شود و آزادی صعود کند.
در دور دوم پاس و آزادی برای رسیدن به فینال صف آرایی کردند. پاس با گلی که هادی بهمنی به ثمر رساند و درخشش رسول قائدی در درون دروازه راهی فینال شد. بازی جنجالی شهباز و پرسپولیس مشخص کننده دومین تیم فینالیست بود. دیداری پر حاشیه که بدون گل به پایان رسید. در ضربات پنالتی امیر بحرپیما سنگربان پرسپولیس ضربه کریم رستمی را دفع کرد تا پرسپولیس راهی فینال شود.
فینال این مسابقات در حضور تماشاگران و پیشکسوتان فوتبال برگزار شد. این بازی گل نداشت ولی یادآور بازی‌های گذشته دو تیم پرقدرت و پرطرفدار فوتبال گناوه در دهه شصت و هفتاد بود. شاگردان خلیفه(احمد) دشتیان و کیخسرو نصرتی در طول بازی کاری از پیش نبردند و کار به ضربات پنالتی کشیده شد. در ضربات پنالتی رسول قائدی ستاره بی‌چون و چرای میدان بود. مهار دو ضربه پنالتی حکم قهرمانی را به پاس داد.
در سال ۹۷ هم مسابقات فوتبال پیشکسوتان انجام شد که در آن مسابقات هم پاس عنوان قهرمانی را به دست آورد و پرسپولیس دوم شد.

 


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.