شریفی: جزیره گوا از قبل برایم خاطره انگیز بود ،اعتماد آقا یحیی روی دوش من سنگینی می کند

شناسه خبر: 32285
تاریخ انتشار: 12 اردیبهشت 1400

محمد شریفی هافبک ۲۱ ساله و بوشهری تیم پرسپولیس که از سایپا به جمع شاگردان یحیی گل محمدی پیوسته است در لیگ قهرمانان و در بازی با گوا و الریان فیکس برای تیمش به میدان رفت.

این می تواند برای این هافبک دفاعی جوان شروع فوق العاده ای در پرسپولیس باشد؛ تیمی که برای تکرار قهرمانی در لیگ برتر تلاش می کند و ایضا برنامه اش این است در این فصل از بازی های لیگ قهرمانان آسیا به عنوان قهرمانی دست پیدا کند. به همین بهانه گفتگویی با محمد شریفی داشتیم که آنرا می خوانید:

 

*فکر می کردی در بازی های لیگ قهرمانان و در دو بازی فرصت حضور درترکیب ثابت تیم را بدست بیاوری؟

جزیره گوا برایم خاطره انگیز است. یک بار به همراه تیم ملی نوجوانان نایب قهرمان جام ملت ها شدیم و به جام جهانی صعود کردیم که این اتفاق در سال ۲۰۱۶ رخ داد. جام جهانی هم در این جزیره برگزار شد و اگر به خاطر داشته باشیم در سال ۲۰۱۷ تیم ملی نوجوانان با مربیگری عباس چمنیان درخشش فوق العاده ای در این بازی ها داشت. ما تا مرحله ی یک چهارم نهایی بازی ها صعود کردیم که در نهایت با شکست ۳-۰ در برابر اسپانیا از صعود باز ماندیم. اما در مرحله گروهی و حذفی پیش از دیدار با اسپانیا فوق العاده کار کردیم و آلمان را ۵ – ۰ شکست دادیم و من از سوی فیفا به عنوان یکی از ۵۰ استعداد برتر فوتبال جهان شناخته شدم. اینبار هم یقین داشتم اتفاقات خوبی برای پرسپولیس رخ می دهد که خوشبختانه این چنین هم شد و در نهایت پرسپولیس به عنوان تیم نخست به مرحله ی یک هشتم نهایی بازی ها صعود کرد. از اعتماد آقا یحیی و هم چنین اعتماد به نفسی که بزرگ ترهای تیم از جمله کاپیتان تیم بمن داد خیلی تشکر می کنم. این اتفاق برایم فوق العاده بود و البته باید بگویم هنوز ابتدای راه هستم. این را صادقانه می گویم افتخار می کنم در تیمی بازی می کنم که آقا یحیی سرمربی اش است و سید جلال کاپیتان آن. سید جلال به معنی واقعی کاپیتان تیم است. یک صخره که به خوبی راه و چاه را به بازیکنان جوانی چون من یاد می دهد. من خیلی چیزها از کاپیتان یاد گرفتم که حتما آنرا بکار خواهم گرفت. و باز تکرار می کنم این دو بازی همه ی خواسته های من از فوتبال نیست. هنوز اتفاق خاصی برای من رخ نداده است و باید هم چنان تلاش کنم.

 

*در بازی با الریان باید براهیمی را مهار می کردی؛ آیا این ماموریت پیش از بازی موجب ترس تو نشد؟ 

اگر بگویم  نه شاید تصور کنید اعتماد به نفس بیش از اندازه دارم. اما این طور نیست. نکته ای که به من کمک کرد در هر دو بازی راحت فوتبال کنم جدا از راهنمایی های کادر فنی به خصوص آقا یحیی اعتماد به نفسی بود که بزرگ ترهای تیم بمن دادند. خوشبختانه من در رده های ملی پایه بازی کرده ام و با وجود سن کم به کشورهای مختلفی سفر کردم و در برابر تیم های خارجی زیادی بازی انجام دادم. این هم به من کمک کرد تا راحت فوتبال کنم. پیش تر یک بار در جام ملتها و یک بار در جام جهانی در گوا بازی کرده بودم و با شرایط بازی در این جزیره آشنا بودم. البته این طور نیست که بازی من بدون نقص بوده باشد. حتما اشتباهاتی هم در بازی داشتم که باید تلاش کنم و ایرادات را برطرف کنم. در بازی با الریان خیلی به براهیمی فکر نمی کردم و به این فکر می کردم که باید بازی خوبی از خود به نمایش بگذارم و تصورم این بود این تلاش من در زمین و اجرای اصول است که به من کمک خواهد کرد که ارایه گر بازی خوبی باشم.

*در پرسپولیس چه چیزی را دنبال می کنی؟

وقتی یک مربی به بازیکن جوان اعتماد می کند آبرو و اعتبار فنی اش را خرج می کند که این اعتماد شایسته تحسین است و وظیفه اول من در گام نخست این است که جواب اعتماد کادر فنی را بدهم و این با تلاش در تمرینات به دست خواهد آمد. اعتماد آقا یحیی روی دوش من سنگینی می کند. من خیلی دوست ندارم مصاحبه کنم و می خواهم حرف هایم را در زمین و با بازی هایی که انجام می دهم بزنم. هدف بعدی من هم بازی درتیم ملی امید است تا هم چنان که در رده سنی نوجوانان و جوانان برای تیم ملی بازی کردم در رده ی سنی امید هم برای تیم ملی بازی کنم. رسیدن به هر دو خواسته سخت است و با تلاش در تمرینات به دست خواهد آمد. قطعا آرزوهای بزرگ تری هم در سر دارم اما باید گام به گام جلو بروم و از همه مهمتر مغرور نشوم. الان هم احساس خوشحالی از حضور در ترکیب ثابت تیم پرسپولیس دارم چون تک تک بازیکنان این تیم بازیکنان بزرگ فوتبال ایران و دارای کارنامه درخشانی هستند و این یک موفقیت برای من است که تجربه بازی کردن در کنار آنها را به دست آوردم و باید از آنها یاد بگیریم تا روز به روز بهتر شوم.


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.