سوژه روز/ از ظهور یک “فول بک” ۱۷ ساله تا واکنش های گلر ۱۹ ساله / فوتبال را از اینها نگیرید!

شناسه خبر: 37433
تاریخ انتشار: 14 خرداد 1401

نوشتن در مورد حال و روز این فصل شاهین شهرداری زیاد کار سختی نیست و دلایل سقوط این باشگاه پرطرفدار هم کاملا مشخص است اما در انتهای فصل و جایی که مثل همیشه بومی ها و جوانان عصای دست تیمهای استان بوده و هستند باز هم حضور جوانان با انگیزه، حال فوتبال بوشهر را خوش کرد.

در بازی تیمهای شاهین شهرداری و ملوان که به سود شمالی ها خاتمه پیدا کرد باز هم چهره های جدید و جوان فوتبال بوشهر امیدها زنده کردند.محمود آرامش که به خوبی درک کرده همین بازیکنان جوان چیزی برای از دست دادن ندارند و اتفاقا می خواهند دیده شوند فضا را برای آنها آماده کرد.

ادیب زارعی۱۹ ساله درون دروازه سه واکنش عالی داشت.ایمان شمسی{که قطعا زیر ۱۹ سال دارد} وقتی در ترکیب ثابت به میدان رفت با این سن و سال کم آنقدر دوید تا حدود دقیقه ۷۰ که از بازی خارج شد به خوبی مقابل خط دفاعی چهار نفره شاهین خود نمایی کرد.حسین ماهینی ،هادی علوی ،علی رئیسی ،یوسف صبری،از جمله جوانانی بودند که در بازی های اخیر به تناوب بازی کردند و هر کدام می توانند ستاره های آینده این استان باشند.

محمد جواد مرادی مدافع بلند بالایی که مشخص نشد چرا مهدوی از کنار اسم او به سادگی برای تیم ملی امید گذشت در قلب دفاع کنار کاپیتان میمدی حاضر بود اما در سمت راست خط دفاعی شاهینی ها یک پسر کوچک اندام و البته کاملا فوتبال فهم بازی چشم نوازی را ارائه داد که اگر تیم ملی جوانان ایران سرمربی دار شود محال است از کنار اسم مهدی زارعی به سادگی گذر کند.

جوانی که هنوز ۱۸ ساله هم نشده در سمت راست یک فول بک حرفه ای نشان داد که یادآور بازی های صالح حردانی ملی پوش خوزستانی استقلال است .زارعی که محصول نونهالان تا بزرگسالان شاهین است با اعتماد به نفس مقابل ستاره های ملوان بازی کرد و در یک کورس سنگین مقابل حمید کاظمی گلزن باتجربه ملوان نشان داد الفبای فوتبال را به خوبی آموخته و ای کاش از ابتدای فصل به همین بچه های با انگیزه بوشهری میدان داده می شد !مهدی زارعی یک “فول بک” آماده نشان داد که لب خط قادر است به راحتی حرکت کند و حتی در نیمه دوم با تغیر آرایش بازی میزبان در نقش یک “وینگ بگ” رو به جلو هم می تواند موفق باشد!

این چند جوان که در بازی های آخر شاهین شهرداری به میدان رفتند نشان دادند هر مربی عاقلی در سطح ملی جوانان و امید بازی های آنها را ببیند سخت از آنها گذر کند و ای کاش این موارد به گوش و چشم مربیان فوتبال پایه در رده ملی رسانده شود!

شاهین سقوط کرد،سقوط هم بخشی از فوتبال است اما کاش درس بگیرند و در لیگ دو سال اینده با یک بودجه اندک اما معین ،تیمداری کنند .شک نداشته باشید با همین استعدادهای بومی استان باز هم مدعی سعود به لیگ یک لقب خواهند گرفت البته اگر برخی اجازه دهند فوتبال در بوشهر نفس بکشد!

 


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.