محتشم: همدلی بازیکنان باعث برد ما مقابل برزیل شد

شناسه خبر: 38187
تاریخ انتشار: 20 آبان 1401

 

امیرحسین محتشم رئیس کمیته‌ی فوتبال ساحلی در برنامه‌ی ورزش و مردم حاضر شده و در خصوص وضعیت حال حاضر تیم ملی فوتبال ساحلی توضیحاتی ارائه کرد.

ایشان در آغاز صحبت های خود گفت: ابتدا تبریک می گویم این قهرمانی ارزشمند را به رهبر معظم انقلاب، خانواده‌ی محترم شهداء و ملت عزیز ایران، بعد از آن تشکر می کنم از تک تک ملی پوشان که جانانه در این تورنمنت ظاهر شده و این مقام را کسب کردند. طبیعی است که مسابقات فوتبال ساحلی بین قاره ای خیلی خاص است، هر سال پویاتر برگزار می شود. برزیل با تمام قدرت در این مسابقات حاضر شده بود اما همدلی بازیکنان ایران باعث برد ما در مقابل برزیل شد. کشور میزبان (امارات) تمام برنامه‌ ریزی خود را برای راهیابی به فینال انجام داده بود ولی تیم ملی فوتبال ساحلی ایران با تمام توان و تلاش خود توانست به فینال مسابقات راه پیدا کند و مهم تر از آن برد ملی پوشان مقابل برزیل در فینال به این شکل و شیوه بود؛ اگر بازی های گذشته ایران و برزیل را نگاه کنید متوجه می شوید که امسال این برد متفاوت بود، بازیکنان ما کاملاً مسلط بوده و قدرت تیم ملی فوتبال ساحلی ایران را به همگان نشان دادند.

در ادامه وی افزود: فیفا فوتبال ساحلی را در وحله‌ی اول به عنوان یک رشته مفرح و نشاط آور در نظر گرفته است و بعد از آن این رشته گسترش پیدا کرده است. در کشور دارای لیگ برتر و دسته اول بزرگسالان، امید و جوانان هستیم که مسابقات آن به صورت منظم برگزار می شود. در خصوص رقم های ریالی قراردادها و مباحث مالی طبیعی است که از ابتدا به ساکن سرمایه گذاری بلند مدت در کشور انجام نداده ایم که در این زمینه نیز از سال گذشته برنامه ریزی لازم صورت گرفته است. برنامه‌‌ی اردویی بسیار منظم برای تیم ملی چیده شده که در این چند سال گذشته بی نظیر است. انشاله تلاش ملی پوشان ختم به قهرمانی در مسابقات آسیایی تایلند و صعود به جام جهانی خواهد شد. خاستگاه اصلی ماسه در جنوب و شمال کشور است، اما خوشبختانه شاهد این هستیم که در سایر استان های مرکزی مانند یزد و کرمان حمایت از این رشته وجود دارد و بخش های اقتصادی توجه لازم را به این رشته‌ی ورزشی دارند.

رئیس کمیته‌ی فوتبال ساحلی اظهار داشت: برای رسیدن به موفقیت بایستی برنامه ریزی داشت. شما نمی‌توانید جوان ها را به سطحی از آمادگی و شکوفایی استعداد برسانید و سپس رها کنید. متأسفانه این اتفاق در گذشته افتاده است ولی حال حاضر در کمیته‌ی فوتبال ساحلی با یک برنامه‌ی راهبردی مشخص شده و استفاده از اطلاعات، هدف خود را قهرمانی تیم ملی فوتبال ساحلی در جام جهانی قرار داده است. اردوی تدارکاتی در برزیل و مسابقات کیش گیمز در تقویم اجرایی تیم ملی دیده شده است و در مراسم گالا استار ۲۰۲۲ مذاکرات مثبتی با فدراسیون های سایر کشورها برای برگزاری دیدارهای دوستانه و کمپ تمرینی مشترک داشتیم.

ایشان در پایان عنوان کرد: به دنبال اخذ میزبانی مسابقات مقدماتی المپیک ساحلی در جزیره‌ی زیبای کیش هستیم، جا دارد از حمایت های ویژه منطقه‌ی آزاد کیش به ویژه مهندس کشاورز و دکتر شجیع تشکر نمایم که به محض مذاکره با سازمان جهانی این اطمینان و اعلام آمادگی را برای میزبانی این رویداد مهم توسط سازمان منطقه‌ی آزاد کیش اعلام کردند.


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.