راز انتقال محبی به فوتبال روسیه؛ ترانسفری که در ورزشگاه آزادی نهایی شد!

شناسه خبر: 39432
تاریخ انتشار: 25 تیر 1402

 

به نظر می‌رسد که پروژه حضور ستاره فصل گذشته استقلال در تیم روستوف از دیدار دوستانه تیم‌های ملی ایران و روسیه کلید خورده است.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، محمد محبی در فصلی که لژیونرها در مسیر بازگشت به لیگ برتر فوتبال ایران قرار دارند، تصمیم گرفت تا در مسیر مخالف آب شنا کند و راهی متفاوت را در پیش گرفت. محبی که فصل گذشته با قراردادی قرضی از تیم سانتاکلارا پرتغال به استقلال تهران پیوست، عملکرد درخشانی را از خود در جمع آبی‌پوشان پایتخت به جای گذاشت و توانست ۱۰ گل برای استقلال به‌ثمر برساند و ۴ پاس گل هم در کارنامه ستاره بوشهری در دوره حضورش در استقلال به‌چشم می‌خورد.

محبی با وجود آنکه تمایل به ادامه حضور در استقلال داشت و در نقطه مقابل، جواد نکونام هم نام ستاره بوشهری را در فهرست بازیکنان موردنیاز خود قرار داده بود، اما حواشی مدیریتی سد راه دائمی‌شدن قرارداد محمد محبی شد؛ به‌طوری‌که مسئولان باشگاه سانتاکلارا پرتغال مدعی شدند که به‌واسطه جعل فیش پرداخت هزینه انتقال قرضی محبی، حاضر به مذاکره با استقلالی‌ها نیستند و همین مسئله باعث شد تا عمر حضور محمد محبی در استقلال بیش از یک فصل نشود!

سرمربی تیم ملی روسیه، محبی را پسند کرد!

مدیران باشگاه سانتاکلارا با توجه به سقوط تیم‌شان به لیگ یک پرتغال و البته مشکلات مالی به‌وجود آمده، به دنبال درآمدزایی از محمد محبی بودند. آن‌ها با اطمینان به این مسئله که محبی فصل آینده و بعد از اتمام قراردادش با تیم پرتغالی، دیگر حاضر به تمدید آن نخواهد شد، پیش از جدایی محبی از تیم‌شان برنامه فروش او را در دستور کار قرار دادند. بعد از عدم توافق با استقلال، پیشنهاد روستوف روسیه بررسی شد و در نهایت انتقال محمد محبی به تیم روسی انجام شد که اتفاق ویژه این انتقال، نقش‌آفرینی والری کارپین سرمربی تیم ملی روسیه بود.

کارپین در دو سمت به صورت همزمان فعالیت می‌کند و هم در تیم ملی روسیه سرمربی است و هم سکان هدایت تیم روستوف روسیه را برعهده دارد. سرمربی ۵۴ ساله که در فروردین‌ماه سفری به تهران داشت و در مصاف تیم‌های ملی ایران و روسیه شاگردانش را هدایت کرد، در همان مسابقه عملکرد محمد محبی را زیر ذره‌بین قرار داد و با توجه به عملکرد درخشان ستاره ایرانی، تمرکز خود را روی جذب این بازیکن گذاشت و به نظر می‌رسد که فرآیند جذب محبی از آن مسابقه آغاز شد.

ستاره فصل گذشته استقلال که بعد از ناکامی در حضور در فهرست تیم ملی، با اعتماد امیر قلعه‌نویی توانست بار دیگر به اردوهای ملی فراخوانده شود، در اولین حضور قلعه‌نویی روی نیمکت تیم ملی در بازگشت دوباره‌اش به این تیم، عملکرد چشمگیری مقابل روسیه داشت؛ به‌طوری‌که محمد محبی توانست در حضور ۹۰ دقیقه‌ای خود در زمین مسابقه، یک ضربه به پنالتی به سود ایران کسب کند و دروازه روس‌ها را بارها تهدید کرد تا توانایی‌های فنی خود را نشان بدهد.

اول مرداد، اولین بازی محبی در فوتبال روسیه؟

الکسی ریسکین مدیر ورزشی باشگاه روستوف با تایید این مسئله که فرآیند جذب محمد محبی از دیدار تیم‌های ملی ایران و روسیه آغاز شده، گفت: «والری کارپین در دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و روسیه، به محبی توجه کرد. می‌توانم بگویم که این مسابقه در تصمیم کارپین برای جذب محبی تأثیرگذار بود. باید اجازه بدهیم زمان بگذرد و محمد در چند مسابقه به میدان برود. اطمینان داریم که جذب محبی به سود روستوف خواهد بود».

ریسکین درباره مذاکرات انجام شده برای جذب محمد محبی توضیح داد: «بازیکن و نماینده‌اش خیلی حرفه‌ای هستند و هیچ بحثی پیش نیامد. اختلافاتی جزئی با باشگاه پرتغالی (سانتاکلارا) داشتیم که باعث شد این انتقال با تأخیر انجام شود. نماینده بازیکن همه کارها را انجام داد تا محبی سریعاً به روستوف ملحق شود». گفتنی است که هفته اول فصل جدید لیگ برتر روسیه، اول مردادماه برگزار خواهد شد که به نظر می‌رسد در تقابل تیم‌های روستوف و فاکل ورونژ مراسم معارفه رسمی محمد محبی انجام شود و ستاره ایرانی اولین بازی خود را در تیم جدیدش انجام بدهد.


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.