گزارش ویژه: از سومی آسیا تا صعود به لیگ برتر / آنچه باید در مورد سرمربی جدید شاهین شهرداری بدانید!

شناسه خبر: 10462
تاریخ انتشار: 07 تیر 1397

سرمربی جدید شاهین شهرداری بوشهر بازیکن سابق و کاپیتان باشگاه استقلال تهران است که سالها پیراهن این تیم را بر تن کرد.

 

به گزارش فوتبال بوشهر وی که همواره در خط میانی استقلال به عنوان یک هافبک دفاعی به میدان می رفت و تعصب و دوندگی او باعث شده بود تا یکی از موثر ترین هافبکهای دفاعی فوتبال ایران لقب بگیرد.فکری سالهای در استقلال کاپیتان بود اما در تیم ملی زمانی بیشتر مورد توجه قرار میگرفت که زنده یاد منصور پورحیدری سرمربی بود.

شوت‌هایش در این فوتبال ماندگار شده‌اند و البته که تعصب بی‌مثالش. محمود فکری یکی از آن‌هایی است که در تاریخ استقلال ماندگار است. تعصبی که او در تیم داشت و بازی‌های کلیدی‌اش باعث شد تا به یکی از بازیکنان دوست‌داشتنی روی سکوها تبدیل شود.

 

در ۲۵ دی ماه به دنیا آمده، اما شناسنامه‌اش را به تاریخ ۴ / ۵ / ۵۲ گرفته‌اند. به دنیا آمده جویبار و محله “وان” محله این شهر است. جایی که مهد کشتی ایران است، اما محمود در آن جا سر از فوتبال در‌آورد. او فرزند آخر خانواده فکری است. دو برادر به نام‌های شاهرخ، شاهپور دارد و یک خواهر. پدرش در ۱۴ مهر سال ۸۱ فوت کرد. برادرش شاهرخ هم از جانبازان شیمیایی جنگ تحمیلی است.

 

شاهپور، برادرش خیلی به او در فوتبالیست شدن کمک کرد؛ مربیان بعدی‌اش هم غلام شجاعی و ادیب شریفی بودند. اولین باشگاه حرفه‌ای محمود هم تیم ساحل جویبار بود. سال ۶۹ به تیم نساجی قائمشهر که آن زمان از بهترین تیم‌های شناخته شده ایران بود رفت. درخشش فوق‌العاده او در این تیم باعث شد تا استقلال به او پیشنهاد حضور بدهد، اما از آن جا که نساجی رضایتنامه‌اش را نمی‌داد، در نهایت بعد از اتمام قرارداد ۳ ساله‌اش با نساجی به استقلال آمد. او در سال ۷۲ زمانی که سکوموروخوف هدایت استقلال را بر عهده داشت به این تیم آمد.

 

فکری سابقه مربیگری در تیم‌های مختلف را هم دارد. او در تیم‌های شیرین‌فراز، صبای قم، مس کرمان و استقلال به عنوان مربی فعالیت کرده ضمن اینکه سرمربیگری شهرداری جویبار را هم بر عهده داشته که همان سال هم به عنوان بهترین مربی فوتبالی استانی کشور انتخاب شد.

کاپیتان سابق استقلال در نساجی مازندران هم سرمربی گری کرد و در نیم فصل راهی مسجد سلیمان گردید که انها در لیگ یک ماندگار شدند.اما فصل بعد موفق شد با همین تیم خوزستانی راهی لیگ برتر شود.

 

حالا ۴۵ ساله می خواهد در دومین سال پیاپی با یک تیم پر طرفدار دیگر این بار شاهین شهرداری صعود به لیگ برتر را تجربه کند.اتفاقی که تنها در سایه همدلی شاهینی ها امکان پذیر است.


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.