یادداشت روز:لیگ قطر و لیگ ما / عبدالصمد ابراهیمی

شناسه خبر: 11925
تاریخ انتشار: 08 شهریور 1397

سالهاست لیگ کشورهای حاشیه خلیج فارس را لیگ های سطح پایینی می دانیم و به آنها تاخته ایم. این خود برتربینی ماحصلش چه بوده؟

در دو دهه اخیر چند تیم از این کشورها در جام باشگاهها و متعاقبا لیگ قهرمانان آسیا به موفقیت و قهرمانی رسیده اند و چند تیم از لیگ ما؟

فاصله السد و استقلال فاصله دارایی های فوتبالی بود. ورای همه اشتباهات استقلال، بیایید باور کنیم غیرت و تعصبی که از دید برخی از ما فقط ایرانی ها دارند یک دهم عوامل موفقیت یک تیم هم نیست.

بپذیریم قطر اگر دارد جام جهانی را میزبانی می کند دلیلش برنامه ریزی و صرف هزینه های هنگفت اما توام با اصول و قواعد است.

شاید برخی بگویند قطر منهای تیم هایی مثل السد و الدحیل و الغرافه و الریان، مابقی تیم هایش چیزی برای عرضه ندارند.مگر در کشور ما بقیه تیم هایی که قعرنشین هستند و سالی یکی دوتا از آنها کلا محو می شوند چه کرده و می کنند؟

این لباس غرور و خود بزرگ پنداری را از تن مان خارج کنیم.رقبا سالهاست دارند برنامه ریزی می کنند و ما فقط حرف زده ایم و از گذشته مان گفته ایم که کوروش را داشتیم و چه ها کرده ایم.
این فوتبال اگر سرعقل نیاید و ریل مناسب را پیدا نکند کلاهش پس معرکه است.نه امسال که هر سال.

سالهاست روی سکوها ادعای فرهنگ ٢۵٠٠ ساله داریم -که البته درستش این است که ما ٢۵٠٠ سال قبل فرهنگ داشتیم- اما تا یک تیم عربی وارد زمین می شود سطح زبان دانی مان را با به کار بردن واژه (با عرض معذرت) بقره بقره به رخ می کشیم.

گاو محاسن و منافعی برای بشریت دارد، حیف برخی آدمهایی که اندازه همین بقره هم کارایی ندارند.

بس است غرور و خود برتری. فوتبال باشگاهی ما سالهاست راه غلطش را ادامه می دهد.می رود تا وارد چاه نابودی شود.مزاحمش نشویم.


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.