کنایه مهاجم پارس جنوبی به مسئولان باشگاهش:با آژان‌کشی ۱۰ درصد گرفتیم،از شنیده وعده های توخالی خسته شدیم!

شناسه خبر: 27051
تاریخ انتشار: 26 مرداد 1399

مهاجم تیم فوتبال پارس جنوبی جم گفت: اگر مسئولین دوست دارند این تیم در لیگ برتر بماند، باید حمایت مالی کنند و بچه‌ها از شنیدن وعده‌ های توخالی خسته شده‌ اند.

رضا خالقی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد تساوی شب گذشته مقابل فولاد خوزستان اظهار داشت: به خاطر شرایطی که در جدول داشتیم، بازی سختی برای ما بود. مقداری با استرس وارد زمین شدیم چون نتایج گذشته روی این دیدار تاثیرگذار بود.

وی ادامه داد: فولاد به دنبال پیروزی بود تا کسب سهمیه را برای خودش مسجل کند. ما هم نیاز مبرم به برد داشتیم. فولاد بازی را خوب شروع کرد و طبق برنامه‌ای که از قبل داشتیم، توانستیم استراتژی که سرمربی از ما می‌خواست را در زمین پیاده کنیم و بدون اینکه موقعیتی به حریف بدهیم، یک امتیاز کسب کردیم تا به دیدار آینده و ماندن در لیگ برتر امیدوار باشیم.

مهاجم پارس جنوبی در مورد اینکه آیا هدف این تیم کسب تساوی بود، گفت: قطعا ما نیاز به سه امتیاز داشتیم. از آنجایی که فولاد هم با تمام قوا برای سه امتیاز آمده بود، نمی‌توانستیم بی مهابا بازی کنیم که حداقل امتیاز را هم از دست بدهیم. با برنامه کار کردیم که گل نخوریم و در ادامه اگر موقعیتی ایجاد شد، بتوانیم استفاده کنیم. بازی خیلی سختی بود و همین یک امتیاز هم خیلی خوب بود تا به پیروزی در بازی آینده امیدوار باشیم.

خالقی‌فر در مورد تاثیر غیبت چند بازیکن مانند نوری، شفیعی و حاتمی عنوان کرد: قطعا تاثیرگذار بود. به خاطر کمبود بازیکن دو تعویض داشتیم. وقتی بازی‌ها تقریبا هر ۵-۴ روز یکبار انجام می‌شود و حدود ۱۵ ماه در شرایط مسابقه هستید، باید یک نیمکت بسیار قوی داشته باشید. در واقع باید دو تیم داشته باشید تا در ادامه کار عملکرد خوبی داشته باشید. متاسفانه در هفته‌های اخیر چندین بازیکن محروم و مصدوم داشتیم که می‌توانستند به ما خیلی کمک کنند و نبودشان خیلی تاثیرگذار بود.

وی در مورد تاثیر تغییر سرمربی روی تیم گفت: تنها کاری که سیروس پورموسوی می‌توانست در این مدت انجام بدهد کار کردن روی مساله روحی-روانی بچه‌ها بود. به نظرم با شرایط موجود خیلی موفق بود. زمان کافی نداشت که کارهای تاکتیکی انجام بدهد. هرچند در این مدت نهایت تلاشش را کرد که کارهای تاکتیکی انجام بدهد. بچه ها احساس خیلی خوبی نسبت به او دارند که این مساله خیلی به ما در بازی بعدی ما کمک می‌کند.

خالقی‌فر در مورد اینکه به ترکیب اصلی تیم راه پیدا کرده، اظهار داشت: به هرحال من جزو مجموعه تیم بود، طبیعت فوتبال این است. استراتژی سرمربی است که بازیکن فیکس باشد یا نه، افاضلی نظرش این بود که من می‌توانم در نیمه دوم بهتر کمک کنم. تابع دستورات سرمربی بودم و هیچ مشکلی هم نداشتم.

مهاجم پارس جنوبی در مورد مشکل گلزنی این تیم، گفت:‌ عملکرد بد مهاجمان را در این فصل نمی‌توان توجیه کرد. باید توجه داشته باشید که معمولا در اکثر بازی‌ها وارد زمین می‌شدیم که گل نخوریم و بازنده نباشیم. در واقع یک تیم مغلوب بودیم.

خالقی‌فر اضافه کرد: این باعث می‌شد که تیم خیلی عقب بازی کند و فاصله مهاجمان با دروازه تیم زیاد بود. خلق موقعیت‌های خیلی کمی برای مهاجمان فراهم می‌شد. یکی از دلایلی که مهاجمان در تیم پارس جنوبی کم گل می‌زنند، این مساله است. تیم‌هایی که دراین شرایط بحرانی قرار می‌گیرند می‌خواهند در فاز دفاعی موفق باشند و چون با فاصله زیاد با دروازه بازی می‌کنند گل زدن برای مهاجمان سخت می‌شود.

وی در مورد مشکلات مالی تیم گفت: تقریبا ۱۵ ماه است که تمرین می‌کنیم. اگر شرایط عادی بود الان بازیکنان با قراردادهای جدید در تیم‌های دیگر بازی می‌کردند و حتی ممکن بود پیش پرداخت هم بگیرند. ولی ما ۵۰درصد گرفته بودیم که با آژان‌کشی توانستیم ۱۰ درصد دیگر هم بگیریم.

مهاجم ماشین سازی ادامه داد: کاش این ۱۰ درصد خیلی زودتر به تیم تزریق می‌شد. اگر بچه‌ها دغدغه مالی نداشتند، تمرکز بیشتری داشتند. این مساله تاثیر مثبتی روی روند کاری ما می‌گذاشت. وقتی کمالوند در نیم‌فصل جدا شد، مسئولین آمدند و خیلی حمایت کردند. وعده‌ دادند اما اتفاقی نیفتاد و کار به جاهای باریک کشید. آمدند به صورت حداقلی به ما کمک کردند. اگر مسئولین دوست دارند این تیم در لیگ برتر بماند باید حمایت مالی کنند که بچه‌ها با روحیه بهتری کار کنند.

خالقی‌فر تصریح کرد: بچه‌ها از شنیدن وعده‌ و وعیدهای توخالی خسته شده‌اند. احساس می‌کنیم برای تبلیغات خودشان می‌آمدند که بتوانند کارهایی را انجام بدهند. امیدواریم مسئولین از این تیم که تنها تیم شهر جم و حق استان بوشهر است، حمایت کنند که در لیگ بماند، نه به خاطر ما بلکه به خاطر مردم شهر جم. تمام توانمان را می گذاریم. با تمام وجود و غیرت، علیرغم شرایط بد مالی و سختی‌هایی که داشتیم، بچه ها خیلی خوب کار کردند. امیدوارم این تیم درلیگ برتر بماند تا شرمنده مردم جم نشویم.


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.