گزارش رضا سیاوشی/ پیشکسوتان شاهین در خانه همتی گرد هم آمدند

شناسه خبر: 17368
تاریخ انتشار: 04 اسفند 1397

همت قابل تحسین همتی برای باشگاه شاهین 🌹

هستند و بسیارند انسان هایی که دارای ادب ، معرفت ، صداقت ، عشق و وفاداری فراوانی بوده و به نوعی نماد تعصب یک باشگاه محسوب شوند ولی هیچوقت نخواسته باشند که تلاش ، زحمات و خدماتی که انجام داده اند رسانه ای گردد و یا منت گذاری نمایند .

از آن بد نام آن شهزاده پرویز
که بودی در سخن گفتن شکربیز

تیپ شهزاده ای و برخورد رسمی پرویز فوتبال بوشهر و باشگاه شاهین وقتی زیباتر شد که لب به سخن گفتن گشود و در شیوایی گفتار چنان شیرین و جذاب شکربیزی نمود که همه در سکوت مطلق چشم ها را به دهان وی خیره کرده بودند و گوش ها را سیخ نمودند تا به مانند نامش از پیروزی های فوتبالی و مدیریتی این چهره فعال و موفق قدیمی اما برای بسیاری ناشناخته ، بشنوند و بدانند چه افرادی در فوتبال و باشگاه شاهین خدمت کرده اند و چقدر هم بی ادعا بوده اند.

 

 

در شب دیدار با پرویز همتی، تعریف میکرد که در سال ١٣٣٧ فوتبالم را آغاز و در سال ١٣۴۴ هم به پایان رساندم و مدتی هم مدیریت باشگاه شاهین بعهده داشتم .از وی خیلی خاطرات جذاب شنیدیم و چقدر هم زیبا و بامنش از بزرگانی همچون زنده یادان جواد گرانبها ، افشار ، هوشنگ ثابت ، عبدالمحمد زنگویی ، محسن طیاری ، احمد تورانی ، حسن جمالی ، خضر درفشان ، غلام بوالخیری ، ماشاالله نسترن و دیگر بزرگانی همچون غلام ( عبدالحسین ) خواجه ئیان ، نیکجو و ناصر لطفی یاد کرد و قشنگی ورزش و فوتبال را از وجود افرادی میدانست که واقعا اخلاص داشتند.

از زمین نابسامان و سنگلاخی آن زمان و بخصوص زمین گمرک در بهمنی ، کشاندن بچه های مدرسه اُخوت به تیم خلیج ( شاهین ) ، لغو پرونده شاهین و عدم موافقت با نام شهباز و بهانه گرایی از اینکه شهباز هم بال دارد و در نهایت موافقت با نام تابان به جای شاهین و تایید این نام توسط عبدالمحمد پوربهی تعریف کرد و میگفت : “با لباس نیرومند هم برای شاهین بازی کردیم که کیهان ورزشی تیتر زد ؛ شاهین در لباس نیرمند ! ” همچنین با نسترن ، بوالخیری و خواجه ئیان برای شاهین برازجان هم بازی کردیم.

همتی ، که مسئول حسابداری ، مدیر داخلی تابان و مدیر شاهین بوده ، میگفت : “خرج و هزینه های باشگاه را با دو تا فوتبالدستی که از آقای معتمد گرفته بودم و یک میز پینگ پنگ تامین میکردم و رشته های رینگ بوکس ، والیبال و کشتی هم در باشگاه داشتیم . البته هرماه ١۵٠ تومان هم تربیت بدنی به ما کمک میکرد . ضمن اینکه بازیکنان هم بدون هیچ چشمداشتی و با عشق بازی میکردند و تعصب مثال زدنی داشتند”.

در پایان نیز به پاس زحمات بیدریغ پرویزخان همتی ، لوح تقدیری توسط ایرج روشن و از طرف کانون پیشکسوتان شاهین به وی تقدیم گردید.
✍: رضا سیاهوشی


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.